Oprogramowanie FCS3000 do symulacji ogniw paliwowych
Oprogramowanie ITECH FCS3000 jest przeznaczone do współpracy z zasilaczami DC tej firmy serii IT6000B, IT6000C, IT6600C, IT6600D, IT-M3900B i IT-M3900C. Umożliwia dokładne symulowanie krzywej charakterystyki polaryzacji stosu ogniw paliwowych. Maksymalne napięcie może osiągnąć 2250 V, a moc można zwiększyć do 1152 kW, co pozwala spełnić wymagania testów nakładane na proces symulowania ogniw paliwowych dużej mocy.
Oprogramowanie FCS3000 zaprojektowano dla użytkowników wymagających zastąpienia, na potrzeby testu, rzeczywistego systemu ogniw paliwowych systemem symulowanym. FCS3000 zapewnia im w tym celu wydają platformę symulacyjną, z której mogą korzystać, prowadząc prace naukowo-badawcze nad hybrydowymi systemami napędowymi zasilanymi energią pozyskiwaną z wodoru. Przełamuje bariery wysokich kosztów, konieczności budowania złożonej platformy oraz niekorzystnych właściwości ogniw paliwowych, z którymi borykają się użytkownicy testujący rzeczywiste ogniwa paliwowe. FCS3000 wyróżnia się prostymi interfejsami, które można łatwo konfigurować. Jednocześnie funkcja generowania kompletnego protokołu pomiarowego dostarcza ważnych danych wspierających proces badań teoretycznych.
Własności:
• Napięcie wyjściowe od 10 V do 2250 V z automatyczną zmianą podzakresu • Możliwość powiększenia mocy symulatora ogniwa paliwowego do 1152 kW • Krzywa polaryzacji ogniwa paliwowego (FC) definiowana przez użytkownika (z możliwością edycji do 4096 punktów) • Obsługa importu plików formatu csv | • Magazynowanie i eksportowanie danych • Graficzny interfejs operacji softwarowych, wyświetlanie w czasie rzeczywistym wyjściowego napięcia, prądu i mocy |
Aplikacje:
• Badanie własności energetycznych i ekonomicznych systemów napędów zasilanych ogniwami paliwowymi • Weryfikowanie własności wejściowych modułów DC-DC ogniw paliwowych • Badanie doboru parametrów kluczowych podzespołów systemu napędowego zasilanego z ogniwa paliwowego | • Prowadzenie prac badawczych nad strategiami zarządzania energią pojazdu w systemach napędowych zasilanych ogniwami paliwowymi • Weryfikowanie strategii sterowania regulacją "szczytów i spadków" w aplikacjach dystrybucji energii |
Elastyczne połączenie równoległe, zwiększenie mocy do maks. 1152 kW
Moc wyjściową zasilaczy DC firmy ITECH można zwiększyć do 1152 kW, łącząc je w prosty sposób równolegle do pracy w trybie "master-slave". W przeciwieństwie do tradycyjnego połączenia równoległego zasilacze DC serii IT6000B, IT6000C, IT-M3900B, IT-M3900C używają techniki światłowodowego łączenia równoległego. Po zrównolegleniu zsynchronizowanie i własności trybu "master-slave" są prawie takie same, jak pojedynczego urządzenia. I nie ma potrzeby dokonywania ponownej kalibracji, co w znacznie upraszcza proces zrównoleglania. Jest też pomocne przy sprawowaniu kontroli nad kosztami i utylizowaniu sprzętu.
Symulator ogniwa paliwowego o ogromnym znaczeniu w badaniach systemów napędowych ogniw paliwowych
Co to są systemy napędowe ogniw paliwowych?
Typowy system napędowy ogniwa paliwowego (FC) jest zwykle zbudowany ze stosem ogniw paliwowych, bakiem z wodorem, modułem DC-DC pobudzania ogniwa paliwowego, pakietem akumulatorów litowo-jonowych i modułem sterującym dystrybucją energii. W momencie uruchomienia okrętu lub pojazdu ogniwo paliwowe znajduje się w stanie podgrzewania, a pakiet akumulatorów litowo-jonowych dostarcza energię do silnika. W trakcie jazdy ogniwo paliwowe zapewnia zasilanie silnika, a przy przyspieszaniu zasila silnik zarówno stos ogniw paliwowych, jak i pakiet akumulatorów litowo-jonowych. Przy hamowaniu odzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach mocy.
System napędowy zasilany ogniwem paliwowym ma w porównaniu z tradycyjnym silnikiem Diesla jako siłą napędową istotną przewagę - nie zanieczyszcza środowiska, jest bez emisyjny i cichy. Nadaje się doskonale do aplikacji wymagających długotrwałych przebiegów i dużej stabilności pracy.
Co to jest symulator ogniwa paliwowego?
Symulator ogniwa paliwowego zastępuje rzeczywisty stos ogniw paliwowych i skomplikowane urządzenia takie, jak urządzenia wodorowe i tlenowe, zapewniając łatwą w obsłudze platformę do badań teoretycznych. Symulator pozwala też uniknąć, przy używaniu do testów rzeczywistych ogniw paliwowych, problemów związanych z wysokim kosztem wodoru i budową złożonego urządzenia. Jest to bez wątpienia dobre rozwiązanie przydatne do badania dystrybucji energii systemu napędowego z ogniwami paliwowymi i oceny kompleksowych właściwości dynamicznych systemu oraz jego wartości ekonomicznych.
Oprogramowanie FCS3000 w połączeniu z zasilaczem DC serii IT6000B, IT6000C, IT-M3900B lub IT-M3900C może być kompleksowym rozwiązaniem zadania symulacji ogniwa paliwowego.
FC3000 - interfejs graficzny przeznaczony do symulowania krzywej polaryzacji sygnału wyjściowego ogniwa paliwowego
Na napięcie wyjściowe stosu rzeczywistych ogniw paliwowych mają wpływ warunki jazdy. Gdy warunki pracy ulegają zmianie, to napięcie wyjściowe stosu można przedstawić jako trzystopniową krzywą w związku z reakcją na wewnętrzną polaryzację. Poszczególne stopnie krzywej to: strefa polaryzacji elektrochemicznej, strefa polaryzacji omowej oraz strefa polaryzacji różnicy koncentracji. |
Oprogramowanie FC3000 bazuje na zmierzonej krzywej polaryzacji ogniwa paliwowego i umożliwia użytkownikowi zaimportowanie pliku .csv, załadowanie go do urządzenia i zrealizowanie symulacji krzywej charakterystycznej polaryzacji sygnału wyjściowego ogniwa paliwowego. W tym eksperymencie oprogramowanie FC3000 ogniwa paliwowego zmienia wartość napięcia wyjściowego systemu sterującego zależnie od krzywej polaryzacji, a następnie rejestruje w czasie rzeczywistym parametry takie, jak napięcie, prąd i moc. Pomaga to w badaniu systemów napędów zasilanymi ogniwami paliwowymi, zapewniając użytkownikowi ważne eksperymentalne dane.