System testujący przenośne urządzenia ładujące AC
Posiadanie sprzętu pomocniczego przeznaczonego do szybkiego opracowywania urządzeń do ładowania akumulatorów pojazdów "nowej energii" oraz innych pojazdów elektrycznych jest istotnym warunkiem wstępnym, który należy spełnić zabierając się za przemysłowe i szybkie projektowanie pojazdu elektrycznego. Przenośne urządzenia ładujące są jedną z głównych sił napędzających opracowywanie komponentów do takiego pojazdu. Firma ITECH, jako wiodący dostawca gotowych rozwiązań testowych i pomiarowych z obszaru "nowej energii", zapewnia profesjonalny system testujący przenośne urządzenia ładujące z połączonym z nim przewodowo urządzeniem sterującym, umożliwiający test bezpieczny, niezawodny i wydajny.
Własności
• Platforma przeznaczona do testowania ładowarek do samochodów elektrycznych i sprzętu domowego, o budowie modułowej, z kompletem niezbędnych funkcji, z możliwością tworzenia konfiguracji zgodnie z własnymi wymaganiami, łatwej w konserwacji
• Umożliwia użytkownikowi indywidualne redagowanie testów, ma też funkcje testowania operacyjnego oraz analizy danych wymienione w odnośnych dokumentach testowania zgodnie z różnymi normami narodowymi
• Wysoka dokładność testu, perfekcyjnie dobrane i skonfigurowane elementy testu
• Funkcja konfigurowania nadzorowania wielopoziomową autoryzacją w celu zapewnienia stabilności systemu
• Generowanie raportów statystycznych z własnością edytowania
• Symulowanie stanów nienormalnych trybów stałego prądu (CC) i stałej mocy (CP) części interfejsowej systemu, test mechanizmu zadziałania ochrony części logicznej systemu
• Pusty interfejs "do wypełniania", bez możliwości edycyjnych
• Ponad 20 funkcji testowych, w tym szereg funkcji testowania stanu bezpieczeństwa oraz stabilności; wysoka dokładność testu
Część sprzętowa
Zintegrowanie w jednym systemie testującym: zasilacza AC, obciążeń AC, mierników mocy, oscyloskopów, kart interfejsów i innego sprzętu pomiarowego
Część programowa
Do testowania zgodnie z wymaganiami narodowych norm:
• GB/T 18487.1-2015 Systemy ładowania przewodzonego samochodów elektrycznych - część 1: Wymagania ogólne
• GB/T 18487.2-2001 Systemy ładowania przewodzonego samochodów elektrycznych i wymagania odnośnie dołączania zasilania AC/DC
• GB/T 18487.3-2001 Systemy ładowania przewodzonego samochodów elektrycznych. Samochody elektryczne i ładowarka (stacja) AC/DC
• GB/T 20234.1-2015 Urządzenia dołączania ładowania przewodzonego samochodów elektrycznych, część 1: Wymagania ogólne
• GB/T 20234.2-2015 Urządzenia dołączania ładowania przewodzonego samochodów elektrycznych, część 2: Interfejs ładowania AC
• Użytkownik systemu wyposażony w elementy testowania zgodnie z wymienionymi normami narodowymi może też używać tej otwartej platformy do tworzenia własnych projektów testowych zgodnych z wymaganiami różnych testów.
Konfiguracyjne oprogramowanie
Profesjonalne oprogramowanie testowe firmy ITECH jest interfejsem przyjaznym dla użytkownika. Wystarczyć tylko zaznaczać odpowiednie elementy testu, bez potrzeby znajomości zasad programowania. Czyni to obsługę programu prostszą i czytelną, łatwą w użyciu. Oprogramowanie umożliwia edytowanie przez użytkownika własnych protokołów pomiarowych i różne sposoby ich wyprowadzania. Wyprowadzany protokół może być używany bezpośrednio jako raport klienta.
Konfiguracja sprzętowa
• Źródło AC
Urządzenie serii IT7600, serii IT7300
• Obciążenie elektroniczne
Urządzenie serii IT 8600
Zakres pomiaru | Zasilacz AC | Obciążenie elektroniczne AC |
16 A | IT7626, IT7628L, IT7326, IT7630, IT7632, IT7634 | IT8616, IT8617, IT8624 |
32 A | IT7630, IT7632, IT7634, IT7627, IT7636, IT7628 | IT8617, IT8624, IT8625, IT8626, IT8627, IT8628 |
63 A | IT7627, IT7636, IT7628 | IT8625, IT8626, IT8627, IT8628 |
Schemat testu
Tryb ładowania 2
Gdy samochód elektryczny jest ładowany przy użyciu do tego połączenia B trybu 2 ładowania, to zaleca się, aby do sprawdzania i oceny urządzenia dołączenia ładowania oraz prądu znamionowego używano układu pilota sterującego przedstawionego na rys. A.
Rys. A Schemat układu pilota sterującego w połączeniu B trybu ładowania 2
Firma ITECH bazuje na "Specyfikacjach Testowania Współdziałania Ładowania Pojazdów Elektrycznych" i normie "GB/T18487.1-2015 System Ładowania Przewodzonego Pojazdu Elektrycznego, część 1: Wymagania Ogólne", uwzględniając te dokumenty w proponowanym rozwiązaniu testującym urządzenia sterującego ładowaniem.
Elementy testowe systemu
Testowanie bezpieczeństwa | • Analogowy test prądu upływowego • Analogowy test stanu dołączenia masy • Test ochrony przed przeciążeniem prądu wyjściowego |
Test napięcia sterującego ładowarki | • Punkt 1 wykrywania - błąd napięcia 12 V • Punkt 1 wykrywania - błąd napięcia 9 V • Punkt 1 wykrywania - błąd napięcia 6 V |
Test sygnału sterującego ładowarki | • Test błędu częstotliwości • Test błędu współczynnika wypełnienia • Test błędu czasu narastania • Test błędu czasu opadania |
Test czasu sterowania ładowaniem | • Test czasu sterowania ładowaniem i symulowanie stanów pełnego połączenia, semi-połączenia oraz braku połączenia |
Testowanie awarii połączenia | • Stacja ładowania • Napięcie w punkcie 1 detekcji - Symulacja stanu odbiegającego od normy • Przeciążenie prądu wyjściowego - Symulacja stanu odbiegającego od normy |
Testowanie wydajności | • Test wydajności ładowarek przenośnego sprzętu domowego |
Test zakłóceń | • Testy nakładania na sygnał użyteczny różnych sub-harmonicznych, przekraczania wartości granicznych częstotliwości i napięcia, zapadów napięcia i inne |